• Kvinne som sitter i sofa og bruker pc

    Hva skjer i kroppen når du sitter for mye? >

    For mye stillesitting har negative helsekonsekvenser. De fleste bør redusere tiden man sitter stille – også de som er aktive. 

  • Nærbilde av person som sykler

    Gode råd for trening og mosjon>

    For voksne og eldre anbefales minimum 150 minutter fysisk aktivitet av moderat intensitet eller 75 minutter av høy intensitet i uken. Økt dose gir større gevinst.

  • Syklist, mann som spiller fotball med lietn gutt, kvinne går i trapp, eldre par går tur

    Har du fått #dine30 i dag?>

    Helsedirektoratets konsept #dine30 skal inspirere slik at flere blir positive til hverdagsaktivitet og setter seg egne konkrete mål for å ta aktive valg i hverdagen.

  • Et par joggesko på asfalt.

    Kom i gang-program>

    Her er et treningsprogram for deg som er voksen og som ikke trener, men gjerne vil komme i gang. Målet er å bli mer fysisk aktiv og få overskudd i løpet av fire uker.

  • En eldre mann som tar sit ups.

    Hva slags trening skal jeg velge?>

    Det er viktig at du finner noe du synes er lystbetont og trives med. Noen liker aktivitet sammen med andre, andre foretrekker aktivitet for seg eller en kombinasjon.